آیتی زیرون |اخبار فناوری | دنیای صفرویک

اخبار فناوری،آکادمی آموزش، دانلود، بررسی اپ و وبسایت، مدرسه استارتاپ، راهنمای خرید

آیتی زیرون |اخبار فناوری | دنیای صفرویک

اخبار فناوری،آکادمی آموزش، دانلود، بررسی اپ و وبسایت، مدرسه استارتاپ، راهنمای خرید

آیتی زیرون |اخبار فناوری | دنیای صفرویک

استارتاپ ای تی زیرون ، سعی در رفع نیاز های کاربران حوزه آی تی و تکنولوژی با هدف ارائه محتوای غنی ، تعامل میان کاربران و ارائه ابزار های آنلاین راه اندازی شده است .
دغدغه اصلی ای تی زیرون ، بومی سازی هرچه بیشتر تکنولوژی و فناوری در ایران عزیز بوده و سعی در ارائه هرچه بیشتر و بهتر خدمات به کاربران و علاقه مندان حوزه آی تی دارد .
ماگروهی ازجوانان علاقه مند به حوزه تکنولوژی ومتخصص در زمینه های مختلف آی تی هستیم و بر این باوریم که اگر تکنولوژی با تعریف استارتاپ درآمیخته شود ، می تواند نتایج بسیار خوبی را براجامعه دیحیتال رقم بزند و باعث جهش های چشمگیری در این زمینه شود .
ما مشتاقیم تا هرآنچه تکنولوژی و استارتاپ را میدانیم و میخواهیم با دیگر علاقه مندان این حوزه به اشتراگ گذاریم و قدم کوچکی در اطلاع رسانی داشته باشیم .
معنی ای تی زیرون :

ای تی زیرون ترکیبی از آی تی و کلمات انگلیسی اعداد ۰ و ۱ است .

IT + Zero 0 + One 1 = ITZeroone

همانطور که میدانیم ، دنیای تکنولوژی و آی تی از به هم پیوستن میلیاردها صفر و یک به وجود آمده است و همین موضوع باعث جذابیت هرچه بیشتر این حوزه شده است که هدف اصلی آیتی زیرون ، آگاهی بخشی به کاربران علاقه مند و متخصص این حوزه است .

  • ۰
  • ۰

تجربه کاربری در  طراحی سایت  می تواند همه چیز آن سایت را رقم بزند . امروز می خواهیم درباره مرور تجربه کاربری در  طراحی سایت  صحبت کنیم . در ادامه همراه با  طراحی سایت باشید.

اما یادگیری چگونگی راه اندازی بازبینی و مرور می تواند اولین قدم به سمت حل کردن مشکلات و ایجاد یک تجربه کاربری بهتر باشد. در این راهنمایی هایی که در این مقاله به شما ارائه می داریم، من مبانی پایه یک بازبینی و مرور تجربه کاربری را پوشش خواهم داد و چگونگی این که می توانید این پروسه را به تنهایی اجرا نمایید را خدمت تان عرض خواهم کرد.

این امر مستلزم این می باشد که پیش زمینه ای از طراحی تجربه کاربری را در بر داشته باشید، اما هم چنین به اصول و مبانی پایه ساخت یک  طراحی سایت  خوب و عالی نیز کمک می نماید. اگر تمایل دارید تا آموزش ببینید و در این زمینه فعالیت نمایید، سپس یک بازبینی تجربه کاربری از  طراحی سایت  خودتان می تواند فرصت خوبی برای رشد و ترقی باشد.

 اجرای و راه اندازی یک مرور و بازبینی

هدف مرور تجربه کاربری این است که یک سایت کامل را جستجو و ارزیابی کرده و نقاطی برای پیشرفت و ارتقای آن را دریابیم. این نقاط می تواند بسیار آشکار باشد و یا می تواند بسیار کوچک باشد، اما شما باید در نظر داشته باشید یک سایتی را به صورت کلی بهبود دهید.

شما باید همیشه در نظر داشته باشید تا گرایش های هدفمندی را مطالعه نمایید و آمارهایی را بیابید که ایده های تان را پشتیبانی می نماید. طراحان همیشه تمایل به تحلیل های عددی دارند، اما این مورد در بازبینی و مرور یک تجربه کاربری خوب، ضرورت محسوب می شود.

سعی کنید تا از نظریات پیچیده و مبهم و یا این که چگونه برخی موارد از نظر شما احساس می شود، اجتناب به عمل آورید. در عوض، بازخورد ها و واکنش هایی را جمع آوری کنید و گرایش هایی را درباره حجم و ترافیک سایت مطالعه نمایید تا ایده هایی از این که مشکلات در کجا می توانند حضور داشته باشند و چرا اصلا اتفاق افتادند، به دست آورید.

این مورد می تواند توسط شماری از تکنیک ها انجام شود:
- بازخورد های مستقیم کاربران
- ضبط و ثبت های صفحه نمایش
- اهداف ANALYTICS
- روند کاربری ANALYTICS

هر تکنیک دیدگاه متفاوتی را برای مطالعه کردن هر وب سایت ارائه می دارد. مرورها و باز بینی های تجربه کاربری می تواند هر چیزی را بهبود دهد و یا روی برخی موارد مشخص مانند افزایش میزان درآمد، افزایش میزان ثبت نام و یا افزایش مدت زمان صرف شده در سایت، تمرکز نماید.

اگر شما روی پروژه شخصی کار می کنید، شما می توانید معیارهایی را برای خودتان بسازید. اما پروژه های مشتریان نیاز به همکاری دارد، زیرا شما نیاز خواهید داشت تا بدانید که چه شرکتی می خواهد بهبود یابد.

چگونه شما بازبینی و مروری را اجرا می نمایید و چه مقدار اطلاعات می تواند جمع آوری کنید، می تواند بر اساس مشتریان متفاوت باشد. تجارت های بزرگ تر جایی که شما نیاز خواهید داشت تا اهداف هر شخصی را در یک استراتژی بزرگی گرد هم آورید، می تواند به اطلاعات بیشتری نیاز داشته باشد.

بخش اولیه بازبینی و مرورو اولیه یک تجربه کاربری درباره جمع آوری اطلاعات بیش تر از هر چیز دیگری می باشد. زمانی که یک بار داده های خام و اولیه را در اختیار داشته باشد، شما الگو های زیادی را مشاهده خواهید کرد و این الگو ها می توانند به بینش هایی برای حل کردن مشکلاتی که با آن رو به رو می باشید ختم شود و سوق داده شود.

 برنامه ریزی برای اهداف مشخص

بسیار ساده است تا از خود بارها سوال بپرسید و هرگز به نتایج های مفصلی دست نیابید. اما با وجود اهداف مشخصی، شما مجبور می شوید تا معیارهای مشخصی را مطالعه نمایید و آن ها را مطالعه نمایید تا در نهایت نتایج نهایی بسیار مشخصی و ویژه ای را کسب کنید.

درباره اهدافی که نیاز دارید فکر کنید و دریابید که معنی و مفهوم آن ها چه می باشد. یک میزان بالای درآمد و یا میزان بازدهی بالا به این معنا می باشد که مردم اولین صفحه از سایتی که وارد شده اند را ترک می کنند. اما آیا آن ها مدت زمانی را در این صفحه گذراندند؟ اگر جواب بله است، سپس آن ها احتمالا اطلاعات مورد نیاز خود را می یابند و سپس خارج می شوند.

اما اگر این صفحه، صفحه اصلی سایت بود وضع به چه شکل بود؟ سپس مردم به دلیل این که جذب این صفحه از سایت نشدند، خارج می گردند. اما چرا؟ ممکن است آن ها تنها دکمه دعوت به عمل را مشاهده نمایند تا ثبت نام کنند، و یا ممکن است آن ها درک نکنند که این صفحه چه اهدافی را تحت پوشش خود می گیرد.

مرحله برنامه ریزی فراتر از معین کردن اهداف می باشد، شما نیاز خواهید داشت تا به موارد اندکی نیز نگاهی بی اندازید:

- مشکل و یا مشکلات اصلی چه می باشد؟
- چرا این مشکلات وجود دارند؟ دلیل اصلی چیست؟
- نتیجه نهایی که به دنبال آن می باشید چیست؟
- چگونه می توانید از وضعیت کنونی به مواردی سوق یابید که این مشکلات را حل می نماید.

 با تکرار کردن این مراحل بارها و بارها، شما مشکلات جدیدی را پیدا می کنید، به دنبال راه حل های جدید می گردید و خود را در فضای بزرگ و جدی تری از تست و بررسی قرار می دهید. هرگز یک پروژه کامل تمام و کمال وجود ندارد از این رو همیشه فضایی برای سئو و بهنیه سازی بیشتر سایت موجود می باشد.

مرحله دیگر، ساخت ویژگی ها و خصوصیت های باور کردنی و قابل اعتماد می باشد که می تواند با مخاطبین موردنظرتان مطابقت داشته باشد.

این موارد مانند بازاریابی کردن بخش هایی است که ممکن است کاربران سایت شما را بازدید کنند و یا به دنبال کسب یک تجربه مشخصی باشند. این دموگرافیک های کلی می تواند اهداف متفاوتی داشته باشد که شما نیاز دارید از آن ها پشتیبانی نمایید. طراحان تجربه کاربری بسیار پیش می روند تا تصاویر CC سفارشی را برای خصویت ها و ویژگی ها بسازند، زیرا آن ها می توانند تفاوتی را ایجاد نمایند.

زمانی که اهدافی را مطالعه می نمایید، این مورد به متمرکز شدن روی بازدید کنندگان رایج تان بسیار کمک می کند. با داشتن یک ویژگی و خصوصیت، بسیار راحت می باشد تا به ذهنیت های تئوری بپردازید و به سایت از جنبه و دیدگاه آن ها بنگرید.

اما خصویت ها می توانند بسیار مبهم و تاریک شوند و نتوانند ارزش هایی را برای مخاطبین خود ارائه دهند. سعی کنید تا آن ها را به طور جداگانه استفاده کنید و شرایطی را که آن ها بسیار مفید و سودمند می باشند را بیابید.

اطمینان حاصل کنید که ایده هایی را با دیگر طراحان و پیشروان پروژه ها به اشتراک می گذارید تا واکنش ها و بازخورد هایی را جمع آوری نمایید. اهداف نیاز دارند تا همراه با KPI ها باشند و از این رو نتایج مرور و بازبینی های تجربه کاربری شما می تواند معیار های صحیحی را بهبود دهد.

مشخص کردن مسائل

این مورد شاید جالب ترین و به طور عجیب غریبی خسته کننده ترین مرحله این مرور و بازبینی تجربه کاربری محسوب شود.زمانی که یک بار متوجه شدید که اهداف چه مواردی می باشند، شما به طور عمیقی وارد سایت می شوید و به دنبال مسائلی می گردید. شما می توانید آزمایش سریعی را برای هر صفحه اجرا کنید و یا این که برای خود اهدافی را مشخص نمایید که برای کاربران معمولی نیز قابل اجرا و مفید باشد.

زمانی که مسائل و مشکلات را مشخص کردید، آن ها را در یک صفحه گسترده و یا هر سیستمی که ترجیح می دهید، سازمان دهی نمایید. به این روش شما می توانید مسائلی را با شدت های مختلف تقسیم بندی کنید و مهم ترین و جدی ترین مسائل را در ابتدا مشخص نمایید.

من پیشنهاد می کنم تا دستورالعمل های رتبه نبدی شدت مسائل از JAKOB NIELSEN را مطالعه کنید، زیرا آن ها در جوامع تجربه کاربری بسیار اساسی و عمده می باشند. این مقیاس شامل 5 رتبه بندی است که از 0 (هیچ مشکلی نیست) تا 4 (مشکل کاربردی بسیار جدی) شروع می شود.

    0= من موافق نمی باشم که این مورد اصلا مشکل کاربردی باشد.
    1= مشکلات ظاهری و بصری: نیاز به حل شدن ندارد، مگر این که زمان اضافه و آزادی وجود داشته باشد.
    2= مشکلات جزئی: باید حل شوند اما در الویت بسیار پایین قرار دارند.
    3= مشکلات اصلی: باید هر چه سریع تر حل و فصلی گردند و بسیار حائز اهمیت می باشند.
    4= فاجعه: این مور نیاز دارد تا در آن واحد حل گردد.

هر کدام از مشکلاتی را که می یابید با این مقیاس رده بندی کنید و هم چنین رتبه بندی سختی آن را نیز ملاحظه کنید.

اگر راه حل آشکار باشد و تنها 15 دقیقه از وقت برنامه نویسی را می گیرد، پس به سرعت مشکل رفع می گردد. اگر شما نیاز دارید تا با دیگر طراحان هم فکری کنید و روز های اندکی را صرف یافتن راه حلی بکنید، پس این مشکل مفصل تری محسوب می شود.

همیشه به دنبال راه حل های صحیح و رفع کردن این مشکلات به سرعت هر چه تمام تر باشید. این امر می تواند روحیه جنگجویانه شما را ارتقاء دهد و به شما کمک نماید تا احساس کنید تا واقعا برخی مشکلات را حل می کنید.

همگی مشکلات دارای راه حل های آشکاری نمی باشند و مشکلات بسیاری نیاز به قوه ذهنی بسیار خوبی برای حل شدن دارند. اما در هر صورت سعی نکنید تا همه چیز را در وهله اول حل کنید.

تمامی مشکلات تجربه کاربری را در ابتدا سازمان دهی کنید که می تواند آن ها را راحت تر حل و فصل نماید.

 یافتن راه حل های صحیح و درست

سخت ترین قسمت هر مرور و بازبینی تجربه کاربری یافتن بهترین راه حل ها برای هر مشکل می باشد. اما این مورد اساسا همه چیز یک بازبینی و مرور تجربه کاربری را در بر نمی گیرد.

برخی اوقات بهترین راه حل ها از احساسات رایجی به دست می آید. شما می توانید روی سایت های بسیار مطالعه کنید تا دریابید که چگونه مشکلات حل شده اند و هم چنین بهتر است مطالعاتی را به صورت آنلاین دنبال کنید. اگر شما با یک مسئله رایجی رو به رو شدید، مانند افزایش زمان در صفحه وب سایت، بهتر است باور کنید که سایت های دیگری نیز این مشکل را در بر دارند و خیلی از آن ها راه حل های شان را در دنیای آنلاین با شما به اشتراک می گذارند.

اگر می توانید به منظور اجرای تست ساده ای در کنار تنظیم نمودن ارزیابی های ابتکاری هزینه کنید تا بیشترین اطلاعات ممکن را به دست آورید، تست تجربه کاربری را پیشنهاد می نمایم. شما نیاز به چشم هایی روی طراحی دارید، زیرا آن چشم ها دیدگاه های تازه ای ارائه می دهند که با ایده های تازه و جدید همراه می شوند.

تست کنید، برخی موارد را کامل نمایید، نتایج را ارزیابی کنید و دوباره تست کنید. تجربه کاربری در بیشتر زمینه یک مورد بخصوص می باشد اما هم چنان یک مورد تکرار شونده است و تنها راه برای فهمیدن این موضوع است که اگر همه چیز به درستی کار می کند، باید مورد تست و بررسی قرار گیرد.

شما قطعا سوالاتی را در طول این پروسه در بر خواهید داشت. حتی حرفه ای ها و متخصصین نیز در این زمان ها دچار سردرگمی هایی می شوند.

اگر به تنهایی کار می کنید و تیمی را در اختیار ندارید، پس ممکن است این گونه احساس کنید که انگار در اقیانوسی گم شده اید. اما به یاد داشنه باشید که اینترنت یک مکان بزرگ با جوامع بسیاری می باشد که تمایل دارند تا توصیه هایی را به اشتراک بگذارند.

 نیاز به طراحی سایت دارید ؟ قبل از آن با شماره تلفن های بالای سایت تماس بگیرید و یا با مراجعه به صفحه تماس با ما شرکت درخواست مشاوره کنید . همچنین با رفتن به صفحه ثبت سفارش میتوانید سفارش خود را ثبت کرده تامشاورین سارین وب با شما تماس بگیرند . طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت خود را با سارن وب تجربه کد .

  • ۹۷/۰۲/۲۴
  • ای تی زیرون

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی